Έρχεται στην Ταινιοθήκη ο "Ταξιτζής" ψηφιακά αποκατεστημένος

Η επανέκδοση του "Ταξιτζή" (Taxi Driver) στην υψηλότερη υπάρχουσα ψηφιακή ανάλυση (4Κ), ήταν ένα από τα γεγονότα που ξεχώρισαν στο φεστιβάλ του Βερολίνου το 2011 παρόντος του σεναριογράφου Paul Schrader. Έφτασε πλέον η στιγμή να προβληθεί και στη χώρα μας η αποκατεστημένη έκδοση στον θερινό κινηματογράφο Λαΐς της Ταινιοθήκης της Ελλάδος από την Πέμπτη 5 Ιουλίου καθημερινά στις 21.00 και στις 23.00.
Τόσο ο διευθυντής φωτογραφίας Michael Chapman, όσο και ο ίδιος ο Martin Scorsese έπαιξαν ενεργό ρόλο στην επίβλεψη της αποκατάστασης. Η αποκατεστημένη ταινία κάνει έρχεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος μόλις ένα εξάμηνο μετά την πρεμιέρα της τον Γενάρη του 2012 στην κινηματογραφική αίθουσα της Ένωσης Αμερικανών Σκηνοθετών στη Νέα Υόρκη και 35 χρόνια μετά την πρώτη προβολή της στις αίθουσες το Φεβρουάριο του 1976.
Η ψηφιακή επανέκδοση προέκυψε με αφορμή την απόφαση της Sony Pictures Entertainment να κυκλοφορήσει την ταινία σε Blu-Ray. "Ήδη γνωρίζαμε ότι η παλαιότερη μεταφορά υψηλής ευκρίνειας (HD) δε θα άντεχε στο χρόνο", δηλώνει ο Grover Crisp επικεφαλής της αποκατάστασης. Και συνεχίζει "πριν από την αποκατάσταση, το πρωτότυπο αρνητικό είχε αποθηκευτεί σε τελευταίας τεχνολογίας εγκαταστάσεις ελεγχόμενης θερμοκρασίας και υγρασίας. Για μια ταινία τέτοιας παλαιότητας, η κατάσταση του αρνητικού θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μέση. Είχε κάποια σκισμένα κομμάτια που ευτυχώς δεν είχαν αντικατασταθεί και πολλές γρατζουνιές συν τη συνηθισμένη ποσότητα βρωμιάς που κατακάθεται στην επιφάνεια. Είχε επίσης ξεθωριάσει ελαφρώς αλλά όχι τόσο ώστε να μη μπορούμε να επαναφέρουμε το χρώμα ψηφιακά".
Για όσους ανησυχούν ότι ο ψηφιακά αποκατεστημένος "Ταξιτζής" ενδεχομένως θα παρεκκλίνει από την αρχική βερσιόν o Crisp είναι κατηγορηματικός: " Για τους φανατικούς του Ταξιτζή που έχουν δει την ταινία σε VHS ή DVD, η καινούρια ψηφιακά αποκατεστημένη βερσιόν θα είναι μια αποκάλυψη. Υπάρχουν πολλά σημεία που φαίνονται πολύ διαφορετικά απ' ό, τι στις υπάρχουσες εμπορικές βερσιόν που κυκλοφορούν. Ανακαλύψαμε κοιτώντας τις κόπιες και δουλεύοντας με τον διευθυντή φωτογραφίας της ταινίας Michael Chapman πως η τελευταία φορά που μεταγράφτηκε ψηφιακά η ταινία ήταν πριν από δέκα περίπου χρόνια, χωρίς την επίβλεψη ειδικών" και συμπληρώνει ότι «η παλιά μεταγραφή, που χρησιμοποιήθηκε για DVD επί σειρά ετών, μειονεκτούσε κατά πολλούς τρόπους. Ήταν πολύ φωτεινή σε κάποια σημεία και κάποιες σκηνές ήταν τελείως λάθος από άποψη χρωματικής ανάλυσης. Σε πολλές σκηνές επικρατούσε υπερβολικά το κυανό, ενώ το καδράρισμα δεν ήταν ακριβές λόγω επανειλημμένων ζουμ στις μεταγγραφές".
Επικαιρότητα - Απόψεις: Τα Πιο Πρόσφατα
Το Πρόγραμμα των Προβολών