Ο Greengrass ανάμεσα σε Σομαλούς πειρατές και Formula-1

Νεκτάριος Σάκκας  |  13-06-2011
Ο Greengrass ανάμεσα σε Σομαλούς πειρατές και Formula-1

Πρόκειται αναμφίβολα για έναν από τους πιο ταλαντούχους σκηνοθέτες ταινιών δράσης. Τόσο με το «United 93» όσο και με τα δύο εξαιρετικά τελευταία Bourne-films («The Bourne Supremacy» και «The Bourne Ulimatum») ο Paul Greengrass απέδειξε και στους πλέον δύσπιστους ότι κατέχει όσο λίγοι την τέχνη του να εκτοξεύει την αδρεναλίνη του θεατή στο κόκκινο. Αυτό τον καιρό σχεδιάζει προσεκτικά το επόμενο βήμα του, εβρισκόμενος ανάμεσα σε δύο επιλογές που αμφότερες βασίζονται σε αληθινά γεγονότα. Η πρώτη ιστορία αναφέρεται στην ομηρία του Richard Phillips, καπετάνιου του αμερικανικού εμπορικού Maersk Alabama, από Σομαλούς πειρατές τον Απρίλιο του 2009. Η δεύτερη επικεντρώνεται στην εντός και εκτός πίστας Φόρμουλα Ένα κόντρα ανάμεσα στους Niki Lauda και James Hunt στα μέσα της δεκαετίας του '70.

Αναφορικά με την πρώτη περίπτωση, ο Paul Greengrass φαίνεται να βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις ώστε να σκηνοθετήσει τον Tom Hanks στο ρόλο του Richard Phillips. Το σενάριο του project βασίζεται στο βιβλίο του ίδιου του καπετάνιου (τίτλος: "A Captain's Duty"), μέσω του οποίου περιγράφει διεξοδικά την περιπέτειά του. Ήταν 8 Απριλίου του 2009, όταν Σομαλοί πειρατές επιχείρησαν να καταλάβουν το Maersk Alabama, τη στιγμή που αυτό έπλεε ανοικτά των σομαλικών ακτών. Ο καπετάνιος προσέφερε εαυτόν ως όμηρο στα χέρια των πειρατών για να προστατεύσει το πλήρωμά του, οι οποίοι τον απήγαγαν με σωσίβια λέμβο στα ανοικτά του Ινδικού Ωκεανού. Κι ενώ οι Σομαλοί ζητούσαν για μέρες επίμονα λύτρα καθώς και τη συνδρομή άλλων πειρατικών σκαφών για να τους προσφέρουν βοήθεια, ο ερχομός του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού στην περιοχή απέτρεψε τα σχέδιά τους και - ύστερα από ρητή εντολή του προέδρου Obama - διεξήχθη επιχείρηση διάσωσης που οδήγησε στην απελευθέρωση του καπετάνιου και το θάνατο των πειρατών.

Το δεύτερο project που είναι πιθανό να αναλάβει ο Greengrass μας επαναφέρει στο δραματικό πρωτάθλημα F-1 του 1976, το οποίο ο Βρετανός πιλότος James Hunt κατέκτησε με μόλις ένα πόντο διαφορά από τον μεγάλο του αντίπαλο, Niki Lauda. Από τους πρώτους κιόλας αγώνες εκείνης της σεζόν o Lauda με τη Ferrari του είχε εξασφαλίσει διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του. Στο Grand Prix της Γερμανίας όμως υπέστη σοβαρότατο ατύχημα που του απέφερε αρκετά σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπο, ένα χαμένο αυτί ενώ λίγο μετά το συμβάν έπεσε σε κώμα. Με τον Αυστριακό πιλότο της εκτός μάχης, η Ferrari μποϊκόταρε το GP της Αυστρίας που ακολουθούσε, διαμαρτυρόμενη για την εύνοια που έδειξαν οι διοργανωτές στον Hunt της McLaren κατά τα GP της Ισπανίας και της Βρετανίας. Ο ανταγωνισμός και η αντιπάθεια μεταξύ των δύο πιλότων ήταν τόσο οξυμένη σε σημείο που ο Lauda κατόρθωσε να επανέλθει στις πίστες μόλις έξι εβδομάδες ύστερα (σ.σ. έχασε μόλις δύο GP) από το ατύχημα που παραλίγο να του στοιχήσει τη ζωή, δίνοντας μέχρις εσχάτων τη μάχη για την υπεράσπιση του τίτλου που κατείχε από την προηγούμενη σεζόν.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2025 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.