Apples

Μήλα

Δραματική  |  Παραγωγή: 2020  |  Διάρκεια 91'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Χρήστος Νίκου

Πρωταγωνιστούν: Αρης Σερβετάλης, Σοφία Γεωργοβασίλη, Αννα Καλαϊτζίδου, Αργύρης Μπακιρτζής, Κώστας Λάσκος

Κείμενο: Βαγγέλης Βίτσικας

Μια πανδημία έχει ξεσπάσει, προκαλώντας απώλεια μνήμης στους ανθρώπους που νοσούν. Ανάμεσά τους, βρίσκεται ο Αρης (Αρης Σερβετάλης), ένας άνδρας γύρω στα 40, που δε θυμάται τίποτα εκτός από το ότι του αρέσουν τα μήλα. Προκειμένου οι άνθρωποι σαν τον Αρη να αρχίσουν τη ζωή τους ξανά από την αρχή, εφόσον κανένας δικός τους άνθρωπος δε βρίσκεται να τους αναζητήσει, οι γιατροί εφαρμόζουν ένα ειδικό πρόγραμμα το οποίο ο ασθενής οφείλει να ακολουθήσει κατά γράμμα, έτσι ώστε να δημιουργήσει νέες εμπειρίες κι αναμνήσεις. Τι είναι, όμως, αυτό από το οποίο ήθελε να ξεφύγει ο Αρης στην παλιά του ζωή; Η απώλεια της μνήμης του ήταν αποτέλεσμα πράγματι μιας ασθένειας, ή μήπως ένας τρόπος άμυνας απέναντι σε κάτι που τον βασάνιζε;

Το ελληνικό σινεμά στη "μετά τον Γιώργο Λάνθιμο εποχή" δυσκολεύεται να απαγκιστρωθεί από το στιλ και τις καινοτομίες που έφερε ο σκηνοθέτης του «Κυνόδοντα». Αυτό, αν και έχει σαν συνέπεια να βλέπουμε πολλές ταινίες οι οποίες μιμούνται άγαρμπα το ιδιαίτερο στιλ του Έλληνα δημιουργού, κάποιες φορές μας φέρνει και ταινίες ιδιαίτερα συμπαθείς, όπως είναι τo «Apples» του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη - σεναριογράφου Χρήστου Νίκου. Η ταινία είναι μια ιδιόμορφη αλληγορία με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας, υπέροχη φωτογραφία, εκπληκτικούς φωτισμούς, μια στέρεη ερμηνεία από τον Σερβετάλη στον κεντρικό ρόλο και ένα φινάλε που μπορεί να φέρει δάκρυα στα μάτια του κοινού. Ειδικά από τη μέση και μετά, η ιστορία της ταινίας σε κερδίζει ολοένα και περισσότερο, από τη στιγμή που στην πλοκή μπαίνει κι ένα αναπάντεχο ρομάντσο, το οποίο μάλιστα ξεκινά από ένα σινεμά, στη διάρκεια της προβολής μιας ταινίας τρόμου - διαλογικά απολαυστική η συγκεκριμένη σκηνή. Το «Apples» έχει πολλές αρετές που οφείλεις να εκτιμήσεις, κι ομολογουμένως βρίσκονται ένα σκαλοπάτι πιο πάνω από το σύνολο της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής.

Από την άλλη, δεν μπορείς να κλείσεις τα μάτια μπροστά σε ορισμένες χτυπητές αδυναμίες. Και ναι, η βασικότερη, ίσως, από αυτές είναι ο εγκλωβισμός στο "λανθιμικό στιλ", το ηθελημένα αλλόκοτο καδράρισμα, οι υπερβολικά στιλιζαρισμένες ερμηνείες και η ιδιόρρυθμη εκφορά του λόγου, όλα αυτά τα στοιχεία που στις ταινίες του Λάνθιμου λειτουργούν συνήθως επιτυχημένα, εδώ μοιάζουν να παγιδεύουν τον σκηνοθέτη - ήδη από την πρώτη του ταινία - σε μια μανιέρα που δεν είναι καν δική του.

Επιπλέον, το σενάριο κάνει μια κοιλιά στο πρώτο μισό του φιλμ, με αποτέλεσμα ο ρυθμός να χάνεται και ο θεατής να μένει συναισθηματικά αμέτοχος στη διάρκεια αυτού του πρώτου μισού. Με εξαίρεση τον Σερβετάλη, οι ηθοποιοί δεν είναι πειστικοί, ένα διαχρονικό πρόβλημα του ελληνικού σινεμά, που αδυνατεί να αναδείξει κινηματογραφικούς ηθοποιούς. Ακόμα κι έτσι, το «Apples» καταφέρνει να μείνει στο νου μετά την προβολή, έστω κι αν δίνει την αίσθηση μιας χαμένης ευκαιρίας. Αν ο Χρήστος Νίκου καταφέρει να απεγκλωβιστεί από αυτό στιλ και να βρει τη δική του φωνή, μπορεί να μας δώσει ωραίες, σημαντικές ταινίες στο μέλλον.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 03-06-2021  |  Διανομή: Feelgood Entertainment

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2021 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.