Cairo 678
Οι Γυναίκες Του Λεωφορείου 678
Δραματική | Παραγωγή: 2010 | Διάρκεια 100'

Σκηνοθεσία: Mohamed Diab
Πρωταγωνιστούν: Nelly Karim, Nahed El Sebai, Maged El Kedwany, Boshra, Bassem Samra
Βρισκόμαστε στο σύγχρονο Κάιρο. Τρεις γυναίκες με διαφορετικό κοινωνικό, οικονομικό και μορφωτικό υπόβαθρο πέφτουν θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης. Για τη Fayza (Bushra), μια συντηρητική μητέρα δύο παιδιών, είναι ο καθημερινός της εφιάλτης κάθε φορά που παίρνει το λεωφορείο για να πάει στη δουλειά. Η ντροπή δεν την αφήνει να μοιραστεί το μαρτύριό της με κανέναν και την αποξενώνει σταδιακά από τον άντρα της (Bassem Samra). Η Seba (Nelli Karim), μια μορφωμένη και πλούσια σχεδιάστρια κοσμημάτων, παντρεμένη με ένα γυναικολόγο (Ahmed El Feshawy), πέφτει κι εκείνη θύμα επίθεσης ομάδας ανδρών και βλέπει τη ζωή της να καταστρέφεται εξαιτίας αυτού του γεγονότος. Αντιδρά δίνοντας διαλέξεις σε γυναίκες με θέμα τη σεξουαλική παρενόχληση και ενθαρρύνοντάς τες ανεπιτυχώς να μιλήσουν. Η νεαρή και δυναμική Nelly (Nahed El Sebai), είναι η πρώτη γυναίκα στην Αίγυπτο, που θα κινηθεί δικαστικά για το ίδιο θέμα, αντιμετωπίζοντας την αποδοκιμασία του περιβάλλοντός της. Η επαφή των τριών αυτών γυναικών στα πλαίσια του σεμιναρίου της Seba, θα δράσει καταλυτικά στην ψυχολογία τους και θα οδηγήσει μία εξ αυτών στην αυτοδικία.
Αυτό που σοκάρει περισσότερο στην ταινία του Mohamed Diab δεν είναι τόσο η ίδια η πράξη της σεξουαλικής παρενόχλησης, όσο ο τρόπος αντιμετώπισής της από την αιγυπτιακή κοινωνία. Η απόλυτη κυριαρχία του νόμου της σιωπής και η παντελής αδυναμία αντίδρασης του θύματος και άρα ηθικής δικαίωσής του. Ο νεαρός σκηνοθέτης καταφέρνει να χειριστεί με χιούμορ και δυναμισμό ένα εξαιρετικά δύσκολο και ευαίσθητο θέμα, δίνοντας παράλληλα μια μικρή γεύση από τα παράπλευρα κοινωνικά προβλήματα της Αιγύπτου. Με αυτό τον τρόπο αποδίδεται επιτυχώς τόσο η πολυδιάστατη φύση του ίδιου του θέματος, όσο και ο μεταβατικός χαρακτήρας ολόκληρης της αιγυπτιακής κοινωνίας. Στη γεμάτη ζωντάνια σκιαγράφηση της αιγυπτιακής πραγματικότητας συμβάλλουν οι πολύ καλές ερμηνείες, οι οποίες δεν περιορίζονται στην πρωταγωνιστική τριάδα, αλλά αφορούν το σύνολο των ηθοποιών. Επίσης, στα θετικά της ταινίας συγκαταλέγεται ο εμπλουτισμός του κοινωνικού δράματος με ένα στοιχείο σασπένς που καταφέρνει και διατηρείται μέχρι το τέλος.
Στα αρνητικά, είναι ο έντονος διδακτισμός, ο οποίος αν και ηθελημένος από σκηνοθετική άποψη, λειτουργεί αρνητικά, αποδυναμώνοντας το συνολικό αποτέλεσμα. Παρόλα αυτά, το «Cairo 678» δεν είναι μια καθαρά στρατευμένη ταινία απευθυνόμενη σε ένα αμιγώς φεμινιστικό κοινό. Αντιθέτως, προσπαθεί να αναδείξει όσο το δυνατόν περισσότερες πτυχές ενός καυτού (και λόγω επικαιρότητας) προβλήματος.
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 18-04-2013 | Διανομή: Filmtrade | Επίσημο Site



Σας Προτείνουμε Ακόμη
Το Πρόγραμμα των Προβολών